مقاله آمادگی برای اخذ گواهی ISOTS 17799 82
پیش گفتار
آمادگی برای اخذ گواهیISO/TS 17799
مفاهیم پایه
کیفیت
درجه
اختلاف در عملکرد محصول
طبقه (کلاس)
کیفیت و قیمت
کیفیت و هزینه
کیفیت عالی و کیفیت پست، کیفیت ضعیف و کیفیت خوب
ویژگی های کیفیت
کیفیت، پایایی، و ایمنی
عوامل کیفیت
کیفیت طراحی
کیفیت انطباق
کیفیت کاربرد
ابعاد کیفیت
دستیابی، تداوم و بهبود کیفیت
کنترل کیفیت (QC)
فرایند کنترل کیفیت
بهبود کیفیت (QI)
مقدمه
در طول تاریخ، موج عقاید، تلاش ها، پاداش ها، رسوم، و ترس، انسان را به پیش رانده است. امروزه توجه به کیفیت به عنوان وسیله افزایش توان رقابت، بسیار مروم شده است.
مقامات دولتی همت خود را بر این گذاشته اند تا صنایع را به بهبود کیفیت محصولات و خدمات تشویق کنند. برای شرکت هایی که به استانداردهای بین المللی سیستم کیفیت دست یافته و موفقیت هایی در عملکرد کیفیت گرا به دست آورده اند، جوایزی تعیین شده و بسیاری از شرکت ها در هراس هستند که در صورت محروم شدن از چنین جوایزی، مشتریان خود را از دست دهند. در بسیاری از سازمان ها، کیفیت به روش سعی و خطا حاصل شده است. برخی برای دستیابی به آن با بهره گیری از طراحی، آینده نگری کرده و چندین نسل و دو جنگ جهانی را به سلامت پشت سر نهاند. «باید دید رمز کار در چه بوده است».
اغلب بنگاه های کسب و کار غربی از انگیزه سود (پول در آوردن بدون توجه به پی آمدهای آن) زاده شدند. پس از ویرانی جنگ دوم جهانی تقاضای زیادی برای کالاهای مصرفی و تجدید تسلیحات وجود داشت. کمیت مهم تر از کیفیت بود، زیرا تقاضا بر عرضه فزونی داشت. درست پس از این که ژاپن به کشورهای غربی اثبات کرد که پیش گرفتن بر انتظارات مشتری، افزایش مداوم سود را تضمین می کند. آنان توجه خود را به کیفیت معطوف کردند و «عرضه» کم کم بر «تقاضا» پیشی گرفت.
مقاله آمادگی برای اخذ گواهی ISOTS 17799 82
قیمت : 7000 تومان